torsdag 28 juli 2011

Kokbokstips för familjen

Här kommer ett kokbokstips för alla: Mat för barn & deras föräldrar av Latifa Lindberg. Den har superbra allergiinfo i slutet på varje recept. I en del recpet ute i tidningsvärlden så kan de också ha allergiinformation i samband med recept, men då är det oftast att det står om receptet innehåller tex gluten eller mjölk och inte så ofta tips om hur du ska göra istället. I Mat för barn.. står det tex använd glutenfri buljong eller byt ut mot 4dl glutenfri mjölmix. I den här boken har de information om ägg, mjölk och gluten, så om man har ytterligare andra allergier så får man såklart ta hänsyn till dem. Det är en heltäckande kokbok som innehåller tips från frukost till födelsedagsfest och fredagsmys.
Vi använder den flitigt här hemma, en superbra kokbok helt enkelt!




Ett exempel på vad som står efter ett recpet på frallor...

4 kommentarer:

  1. Den boken har jag också, gillar den skarpt och det finns många bra recept!

    SvaraRadera
  2. Vilken superbra kokbok! Perfekt även för den som inte har allergier men vill bjuda intoleranta på middag - nu gäller väl inte det mig ;) Ja, alltså inte att jag inte vill bjuda på middag, men det där med att laga mat du vet... ;)
    Idag lagade jag i vart fall lunch till mig själv! minitomater, majs, fetaost och grov fralla (köpt)och till det en stor kaffe med mjölk - mums!

    SvaraRadera
  3. Hihi Anna, du är ju för duktig på det där med lunchmatlagning :) Du får köpa boken till Robban och sen kryssa för vad han ska laga ;-)

    SvaraRadera