söndag 17 juli 2011

Pontus by the sea

Häromdagen blev jag födelsedagsfirad och bjuden på middag på Pontus by the sea. Nu fyller jag inte år riktigt än, men det är ju alltid trevligt att bli firad många gånger. För mig är Pontus by the sea en riktig sommarrestaurang, det är superhärligt att sitta på deras terass och titta ut över vattnet och på alla människor som promenerar förbi. Det händer ju mycket i stan på sommaren. Den här dagen låg ett superstort kryssningsfartyg för ankar och de hade en lite båt som körde människor mellan båten och slussen. Trodde att det skulle vara så spännande som att de hissade upp båten varje gång, men det fanns en liten dörr längst ner som de använde.

Det kan vara rätt lätt att få bord om man kommer dit tidigt, men om man vill äta senare på kvällen så kan det vara bra att förboka bord. Personalen hade glutenkoll och de kunde anpassa de flesta rätterna om jag önskade någon speciell rätt.
Jag åt ångad torskrygg med pepparrot och räkor, Mich tog ryggbiff. Torsken var god, men det var för lite pepparrot. Jag vill gärna att det ska riva till lite när jag äter det. Till efterrätt Crème Brûlé, mums! Det var sådär gott så att man hemskt gärna vill dra med fingret och få upp varenda liten smula.
Jag tycker att det är ett superhärligt ställe som är väl värt ett besök, mycket av plussen är läget! Priserna är åt det dyrare hållet, men det finns goda alternativ i olika prisklasser.


God skumpa och gott vitt vin

Jag fick armbandet i present...

Ångad torsk med räkor och pepparrot

Ryggbiff med tillbehör


Lyxkryssaren...


God dessert, om än lite dimmig (det var säkert skumpan som gjorde det)


3 kommentarer:

  1. Vad härligt att bli utbjuden på restaurang.

    SvaraRadera
  2. Härligt att fylla år och bli firad! I synnerhet om man blir firad många gånger. Födelsedagsfirad kan man inte bli för många gånger, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Erica & Kjersti - Riktigt lyxigt att bli bjuden på restaurang och inte så dumt att bli födelsedagsfirad flera gånger :)

    SvaraRadera