söndag 31 juli 2011

Smarriga smörgåstårtefyllningar

Här är några smörgåstårtfyllningar som jag brukar göra. Trixet är att få en perfekt fyllning som inte är för rinnig och inte heller för torr. Jag brukar inte använda så mycket majonäs, för att jag inte riktigt gillar smaken på de köpta som finns, men på något sätt så ger det en viss god smak när man har in en klick eller två.
Till skagen så använder jag oftast frysta räkor (de stora fina handskalade sparar jag till dekorationen istället...) försök att krama ut lite vatten ur räkstackarna när de har tinat, men man vill ju för den delen inte att de ska bli alltför torra och smaklösa! Jag brukar alltid börja med skagenröran och ställa den i kylen ett tag, så ser man om den behöver avvattnas eller om man behöver tillsätta något mer.
Glöm för all del inte att krydda rörorna väl!

Skagen
Skalade räkor
Finhackad gul lök
Dill
Creme fraiche/majonäs
Gräddfil
Citron
S&P

Tonfisk
Tonfisk på burk
Kokt ägg (hackas)
Finhackad rödlök
Majonäs/creme fraiche
Gräddfil
Persilja
S&P

Skinkröra 1
Rökt skinka
Finhackad rödlök
Persilja
Naturell mjukost
Gräddfil
S&P

Skinkröra 2
Rökt skinka
Finhackad rödlök
Persilja
Creme Fraiche
Gräddfil
Dijonsenap
S&P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar