tisdag 2 augusti 2011

Smörgåstårta, jubileum och semester

Jag och trollet hade det riktigt körigt på förmiddagen igår, vi gjorde klart smörgåstårtor, budapestrulle och steket pannkakor. Men vi blev faktiskt klara i god till tills det dök upp födelsedagsgäster. Fick många fina presenter; en Dualit handmixer, Söta saker, smycken och presentkort, är såklart supernöjd. Tack allihopa! Supertack till Elsatrollet som hjälpte mig så mycket med alla förberedelser *puss puss*
Mitt på dagen firade jag med familjen och senare på kvällen bjöd vi Elsas Pappa & Mia och Farfar med familj på middag. Vi höll till hos mina föräldrar och det bjöds på Schnitzel och kartoffelsallat och till efterrätt blev det chokladfondant. Supergott och trevligt var det! Glömde såklart att ta kort där *suck*
Idag är det andra semesterdagen och vi har 4 härliga veckor ledigt. Kommer nog bli lite mindre blogginlägg nu i augusti. Men såklart kommer det bli en och annan bloggrapportering om vad vi sysslar med.

Ha en skön sommar allihopa! Kraaaam Therése

En skinksmörgåstårta

Och en med räkor...

Chokladbudapest m jordgubbar

Trollet pudrar florsocker...

Jag och mina kära småsyskon ;-)

Kusinerna, Lilla A fick åka dockvagnen

8 kommentarer:

  1. Tack för allt smarrigt!! Vilka fina kort:) Kraam

    SvaraRadera
  2. Du menar väl storasmåsyskon;)

    SvaraRadera
  3. Haha, nä ni är ju mina småsyskon, men dock på längden är ni stora ;-) Tack för de fina presenterne <3 Kram

    SvaraRadera
  4. Ha det riktigt skönt på ledigheten!

    jag började jobba igår och ironiskt nog har de här dagarna varit supersoliga...

    SvaraRadera
  5. Åhhhh va dina smörgåstårtor ser goda ut, jag älskat smörgåstårta, måste nog se till att göra det någon gång. Och grattis i efterskott/ PERNILLA

    SvaraRadera
  6. Tack för allt de goda vi fick igår!! Hur smarrigt som helst. Pappa och jag tog dom sista chokladfondanten till kvällsfikat. Tack,tack!! Kram

    SvaraRadera
  7. Ser ut som en rolig och smarrig födelsedag :-) Grattis!

    SvaraRadera
  8. Annica - Tack,det ska jag! Det är ju lite typiskt att vädret blir soligt och fint när man börjar jobba igen...

    Pernilla - Tack! Smörgåstårta är verkligen supergott :)

    Mammis - Varsågod och tack själva!! Kraam

    Linda - Tack, den var rolig och smarrig :)

    SvaraRadera