torsdag 18 augusti 2011

Brödtest - Solena

Har testat Solena några gånger och tycker att det är helt ok. Det är ett kompaktare och syrligare bröd, om man gillar vanligt mjuk bröd så kan man nog tycka att det är trist. Det är absolut godast när paketet är nyöppnat, brödet blir lite tråkigt om man har det i kylen några dagar, men det avhjälper man bäst med mycket smarrigt pålägg. En favorit är avokado, tomat, keso och örtsalt. Smör, ost och tomat är ju inte heller helt fel. Kan tänka mig att brödet är en bra ersättning för pumpernickel till snittar på festen.  


2 kommentarer:

  1. Jag har också köpt Solena vid några tillfällen - även om jag oftast bakar mitt matbröd själv. Som du säger är det godast precis nyöppnat, men jag brukar dela på brödskivorna - de sitter ju ihop ganska hårt - och lägga smörgåspapper emellan och sedan frysa dem och ta ut vartefter. Då smakar det alltid färskt.
    Eftersom brödet är vacuumförpackat och med lång hållbarhet är det praktiskt att ta med ett paket om man åker utomlands t ex och blir borta en vecka. Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack Kjersti :) Jag hade brödet med mig till Rhodos "ifallatt", men behövde inte använda det. Har inte provat att frysa in dem, det ska jag göra nästa gång! Tack för tipset!

    SvaraRadera