lördag 13 augusti 2011

Köpt från glutenhylla i Marketen på Kalithea resort

På anläggningen fanns det även en mataffär och jag läste innan vi reste att det även skulle finnas glutenfria produkter där. Blev glad när det var inhemska produkter och produkter från andra länder än Sverige. På frukostbuffen hade de muffins och kakor från "Les Recettes de Céliane" ett franskt märke, jag köpte med mig Madeleinekakor hem. Detta märke har naturligt glutenfria och mjölkfria produkter.
I pastahyllan hittade vi rolig barnpasta i form av dinosaurier, de fick också följa med hem. Det fanns lite andra produkter också, men jag hann inte med att köpa mer med mig hem, tiden gick så himla fort därborta.

Ett franskt märke som jag måste läsa på lite mer om...

Madeleinekakor i portionsförpackade

Verkar vara ett grekiskt märke??

Kolla in de här små raringarna :)

4 kommentarer:

  1. Vad bra att det fanns att köpa, förstår att det är kul att prova lite nya alternativ. :-)

    SvaraRadera
  2. Låter ju kanon! Kanske skall fundera över det till nästa år. Jag vet att du inte behöver bekymra dig över mjölk, men har någon aning om det fanns sorbeter bland glassarna till barnen. Lillebror i familjen är mjölkallergiker, storasyster glutenintolerant... Vi var i tunisien än gång och då var det gratis glassbuffé. Utan sorbeter. Supersorgligt för lillebror.

    SvaraRadera
  3. Vad kul, var pastan god? Själv har jag storshoppat Farabellapasta i Pescara:)

    SvaraRadera
  4. Erika - ja det var superbra att det fanns att handla i affären och det är alltid roligt att hitta andra märken än de svenska =)

    Karin - Tror tyvärr att det bara var mjölkglass för barnen. Men det kanske går att höra sig för om de kan ordna något om ni åker dit, de gör ju mycket för barnen och skulle kanske ordna någon sorbet till din son?! Förstår hur det kan kännas att inte få om syster får :(

    Susi - Ja den var jättegod och den höll ihop bra. Kul att bunkra upp med bra pasta :)

    SvaraRadera