tisdag 16 augusti 2011

En bra start på dagen

Frukost är ju en av de viktigaste målen på dagen och jag skulle aldrig klara av att hoppa över frukosten. Då och då är jag inne på Victorias frukostblogg och kikar på hennes smarriga frukostar. Hon brukar göra Davosgröt och jag bestämde mig för att testa en helt glutenfri variant med bovete. Annars kan man bara byta ut den mot ren havre eller andra gryn. Det som är piffigt här är att man gör iordningen den kvällen innan och när man vaknar så har man en god gröt att plocka fram och börja äta direkt.


Davosgröt på Bovete (1 port)

1 dl boveteflingor
2 dl vaniljyoghurt

Blanda bovetet med yoghurten och ställ in i kylen över natten. Ät med något som du tycker är gott, tinade bär, färsk frukt eller kanske nötter? Variatonsmöjligheter i det oändliga :-)


Jag åt min med halloncrunch och solrosfrön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar