fredag 26 augusti 2011

Pasta Man Tager Vad Man Haver

Sitter hemma och slöar, det är min sista semestervardag. Tar det lugnt tittar lite på tv, slumrade lite i soffan och nu blev jag hungrig. Är inne i en period där jag inte har någon som helst lagamatinspiration. Vill hitta nya spännande recept, men orkar inte riktigt ta tag i det. Så nu till lunch blev det ett slags skåpskrapslunch, försöker att rensa frysen och skafferi inför flytten. Idag blev det blandade pastarester och wookgrönsaker ihopstekt med ett ägg. Om man vill få det lite lyxigare; försök hitta ett halvt paket bacon att ha i ;-) Det är lite student/singel mat över det hela och passar perfekt för att krypa upp i soffan och äta framför något onödigt program.
Om några timmar ska jag gå och hämta trollet, idag har hon en heldag på skola och fritids. Hon stortrivs och de två senaste mornarna har jag knapt behövt väcka henne för hon har hoppat upp ur sängen. Nästa vecka börjar vi på ordinarie schema, vilket betyder att jag också måste jobba...

Pasta man tager vad man haver

1 portion kokt pasta
150 g wookgrönsaker
1 ägg

Stek grönsakerna, tillsätt den kokta pastan och till sist rör i ett ägg. Salta och peppra.



Kanske inte nåt man kommer hitta på menyn på stjärnkrogen ;-)


1 kommentar:

  1. What a great recipe, looks healthy and delicious, thanks for sharing it.

    SvaraRadera