tisdag 9 augusti 2011

Doves Farm: nytt i min butiskhylla

Hittade ett nytt glutenfritt märke i min hylla på kära IcaMaxi: Doves Farm. Deras produkter är ekologiska, veganska och glutenfria, alltså är de även ägg och mjölkfria.

Har testat Pasta penne och Double chocolate cookies. Helt ok pasta, den blev lite trasig när jag värmde min matlåda dagen efter, helt förståeligt ;-)
Kakorna var bra, jag tyckte att det var lite torra men det var ändå luftiga på nåt sätt, en del andra glutefria köpekakor kan bli så torra och kompakta/hårda. Mich tyckte att de var bra; inte så dammiga som andra glutefria kakor.

När jag är tillbaka på jobbet från semestern ska jag gå igenom den glutenfria hyllan noggrannare och se om jag hittar några andra produkter från Doves Farm.

6 kommentarer:

  1. Vad bra att det dyker upp fler glutenfria produkter.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Doves Farm. Deras trefärgade pastaspiraler - med spenat och tomat - är riktigt bra, liksom spaghettin.

    SvaraRadera
  3. Erica- ja det är verkligen superbra att det dyker upp nya produkter!

    Kjersti - Då får jag hålla utkik efter de trefärgade, de har precis börjat ta in märket på "mitt" Ica. Så det kommer nog flera roligheter.

    SvaraRadera
  4. Såg att de hade dem på Good Store också, så om du har vägarna förbi där så har du möjlighet att plocka upp dem. Eftersom jag bor på
    Sveriges framsida (västkusten :-)) så tittar jag på deras hemsida, men deras fysiska affär är rätt liten så jag vet inte om de har allt på plats.

    SvaraRadera
  5. Maja - ska försöka ta mig förbi Good Store nån gång :)

    SvaraRadera
  6. Du kan även köpa Doves Farm, samt andra glutenfria produkter, på www.glitne.se
    Dessutom billigare än Goodstore :-)

    SvaraRadera