lördag 9 juli 2011

Gino

Häromveckan blev jag suktad av min syster som berättade att de skulle äta Gino senare den kvällen. Igår köpte jag hem frukt och choklad.
Blev lite för lite choklad, tycker att det ska vara drivor. Men min rivjärnsassistent råkade ut för en rivolycka och då gav vi upp.

Den här läckra och superenkla efterrätten har sitt ursprung från restaurangen PA&co i Stockholm och jag har gjort efter det receptet. Men det är ju supergott att använda annan frukt också!

Gino

3 kiwi
2 bananer
jordgubbar
100g vit choklad

Dela frukterna i mindre bitar och lägg dem i en ungsäker form eller i portionsforma. Strö över rikligt med riven choklad. Gratinera i ugnen, det ska vara övervärme och så varmt som du kan få. Passa så att det inte bränns! Låt ugnsluckan stå öppen medans du gratinerar, då blir det mindre "fruktsaftigt".

3 kommentarer:

  1. det där är ju bara så himla smarrigt!!

    SvaraRadera
  2. Så enkelt och såååå himla gott! Äter det alldeles för sällan!

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med! Det är ju så himla gott! Fast det är så enkelt så gör man det alldeles för sällan! :)

    SvaraRadera