lördag 2 juli 2011

Ett garanterat allergifritt tips??

Vågar mig nästan på att säga att det är allergi och intolerantsäkert det här tipset, om man inte är en person som absolut inte klarar av att vistas i närheten av en bok eller ett bibliotek.
Det blir alltså ett boktips såhär inför sommarsemestrar och lata dagar i hängmattan, på en filt eller på en strandhandduk. Kanske kommer det ett par supertråkiga dagar då det regnar och du måste stanna inne? Skulle kanske rekommendera denna för regniga dagar, för du kommer garanterat att få dig ett gott skratt eller många asgarv (om man är sån att man börjar asgarva när man läser något roligt, själv är jag lite mer återhållsam speciellt om jag sitter på tåget) som gör att regnet inte spelar så stor roll?!

Hursomhelst... LÄS "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson, som handlar om Allan Karlsson som "i hundra år gjorde världen osäker bara genom att vara" (taget från bokens baksida). Tog en bild på en del av bokbaksidan och hoppas det går att läsa. Skulle kunna skriva flera sidor om boken, men det skulle bara bli blajjigt och rörigt. När jag själv läste baksidan första gången kände jag; nää inte den boken. Men sen har den på nåt sätt lockat på mig från bokhyllan i affären.

För all del så passar det även att läsa denna på väg till jobbet. Jag satt fast på pendeln i en timme häromdagen och hade väldigt roligt sällskap av Hundraåringen... Märkte inte ens att jag var stillastående så länge, blev klart för mig först när jag landade på jobbet och räknade ut att min resa tagit nästa två timmar!!!





3 kommentarer:

  1. hej hej
    jag har också läst den här boken....rolig verkligen
    Maja

    SvaraRadera
  2. Den boken är helt underbar! Jag skrattade högt när jag läste den! :)

    SvaraRadera
  3. Riktigt rolig var den! Nu läste jag i någon tidning att man är en riktig svensson om man läst denna, hihi... Så gärna så gärna :-)

    SvaraRadera