fredag 9 december 2011

Veckans bokstavsmiddag E - Elsas pannkakor

Den här veckan är det bokstaven E som de håller på med i skolan och då får trollet såklart stoltsera med sina egna pannkakor ;-)
Blev förvånad för den här gången gick det riktigt bra att steka, om man jämför med förra gången... Kommer inte ihåg hur jag gjorde receptet förra gången. Men den här gången blev det såhär:

Bokstaven E - Elsas pannkakor

4 dl Finax gula mix
8 dl Mjölk
3 ägg
ev. salt
smör till stekning

Vispa ihop mjöl och mjölk och tillsätt äggen och vispa tills allt blir slätt och fint. Stek på medlevärme, inte för varmt då kan de bli katastrofer ;-) Om jag steker i vanligt smör så brukar jag hoppa över saltet i smeten...

Till de här E-pannkisarna ska det serveras nutella, den här randiga fina har vi hemma. Brukar bli på en pannkaka, sen blir det för mycket. Då byter vi över till favoriten hallonsylt och om vi lyxar till det så blir det glass. Vad brukar ni äta till era pannkakor?

2 kommentarer:

  1. Låter väl urtråkigt men jag älskar strösocker på mina pannkakor!

    SvaraRadera
  2. Frostrosor - Strösocker är ju så himla gott på pannkakor och gärna med en skvätt kaffegrädde som vi åt hemma hos farmor en gång i tiden :)

    SvaraRadera