lördag 10 december 2011

Hittade ett nytt märke i butikshyllan

De här fina hittade jag i affären idag. Blir så glad när jag märker att affärerna blir bättre och bättre på att ta hem annorlunda och roliga glutenfria produkter. Det här märket heter Wellaby's och om jag tyder texten rätt så kommer märket ifrån Grekland? Jag köpte med mig tre olika sorter hem, hade ost och kexfrossa till Idol igår ;-)
Först prövade jag Cheese up'sen med smak av rökt ost, de var sååå goda. Påsen gick åt i ett nafs och jag var glad att jag var själv och inte behövde dela med mig till någon annan. Cheese up'sen är mer som snackstilltugg än ett kex. Små luftiga och krispiga kuddar.
Sen gav jag mig på det två olika Crackers'erna, de minsta var med ostsmak och den större modellen med smak av lök och rosmarin. De var/är väldigt goda, de är tunna och krispiga utan att gå sönder. Har inte hittat något kex tidigare som har varit riktigt bra. De har varit torra och tråkiga och jag har oftast bara ätit några stycken i förpackningen och sedan har det stått i skafferiet tills de blivit dåliga.
Det här är från och med nu mina favoritkex!!!


6 kommentarer:

  1. Vart har du hittat detta märke? :)

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica :) Jag hittade det på Ica :)

    SvaraRadera
  3. De där kexen med rosmarin och lök är verkligen goda. Så kul med nya märken.

    SvaraRadera
  4. Det som är bra med den glutenfria "trenden" (även hos icke-glutenintoleranta)är att det hela tiden kommer nya och bättre produkter. Just detta märke har jag inte sett tidigare, men jag har noterat att det finns en hel del nytt även hos min ICA. Tyvärr innehåller en hel del nötter, vilket jag inte har möjlighet att testa eftersom jag inte tål det. Jättebra att du testar!

    SvaraRadera
  5. Jag smakade på dessa kex när jag var på Mat för livet mässan. De var verkligen goda och jag köpte med mig hem några paket:) Får se hur länge det tar innan vi får em till Finland..

    SvaraRadera
  6. Anonym - jaa, det är så kul med nya märken. Det blir nästan som julafton ;-)

    Kjersti - Ja, det har varit en bra "trend" för oss glutenintoleranta, det har verkligen kommit mycket nytt bara det senaste året tycker jag.
    Det måste vara trixit med nötallergi, tycker att jag läser det rätt ofta på innehållsförteckningar. Antingen är det nötter i eller så kan det finnas spår av nötter. Jag ska kolla vad det står på dessa när jag kommer hem ikväll!

    Mia - Visst är de supergoda! Har du testat någon utav de andra smakerna? Såg att det fanns en med fetaost och så var det någon mer... Berätta gärna hur de smakade, är nyfiken!!
    Du får tipsa affärerna i Finland, då kanske de hittar dem snabbare :)

    SvaraRadera