torsdag 17 november 2011

Ny glutenfri brödmix i min coophylla - från Ewalie

I våras nån gång läste jag en liten artikel om företaget Ewalie och deras produkter och jag har väntat på att jag ska kunna hitta dem i någon utav mina affärer. Nu i helgen så hittade jag dem på coopforum. Jag testar deras GI & ekologisk glutenfri brödmix. Det finns även en müslimix och en knäckemix som är glutenfria. Basen i mjölmixen är rårismjöl och bovetemjöl

Det är ju superenkelt att baka bröd när man bara behöver mäta upp 5 dl yoghurt och sen röra ner mixen. Perfekt bröd för mig alltså...

Brödet smakar gott nu när det är nybakat (får se imorgon hur den klarar kylskåpstestet). Möjligen att jag skulle velat ha lite mer kryddigt, för det har väldigt mild smak förrutom att man känner av nötter och kärnor. Om/när jag köper det igen så kanske jag tillsätter lite mer salt och nåt annat för att få till det lite mustigare. Antar att jag då förlorar på det GI-mässigt, men jag är inte så kinkig och GI-strikt, mest glutenintolerant.

Extra plus i kanten till Ewalie, för att de gjort produkter som riktar sig till flera "målgrupper" och att de faktiskt är naturligt glutenfritt och såklar ekologiskt! Hejja Ewa och Natalie :)

Alla intoleranta därute (och såklart även alla andra) kan besöka Ewalie på "Mat för livet"-mässan i Kista den 25-26 november!



4 kommentarer:

  1. Sv: Tack för stödet! Din blogg är bra :D

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Therése att du hittat Ewalies produkter och att du tycker om brödet. Texta gärna knäckemixen den är försvinnande god. Man kan inte sluta äta....

    SvaraRadera
  3. testa knäcket, inte texta:-)

    SvaraRadera
  4. Victoria - tack detsamma :D

    Ewalie - Ska absolut testa knäckebrödet! Då borde jag alltså köpa två mixer på en gång då :-)

    SvaraRadera